Laatste dag en nacht - Reisverslag uit Voorburg, Nederland van Liset Yperlaan - WaarBenJij.nu Laatste dag en nacht - Reisverslag uit Voorburg, Nederland van Liset Yperlaan - WaarBenJij.nu

Laatste dag en nacht

Blijf op de hoogte en volg Liset

17 Augustus 2015 | Nederland, Voorburg

Het is bijna zover.. Over precies 24 uur zit in het vliegtuig op weg naar Helsinki! Vanuit Helsinki zal ik met de trein uiteindelijk, rond 20.00, bij mijn eindbestemming: Jyväskylä aankomen.

In Jyväskylä zal ik voor 4 maanden gaan studeren aan JAMK University of applied science. Dit klinkt allemaal heel heftig, maar valt mee als je weet dat de Haagse Hogeschool ook The Hague University of applied science heet. Op JAMK ga ik 6 vakken volgen om in totaal 30 punten te behalen. De vakken die ik ga volgen zijn:
- Sportmanagement
- HRM
- Finnish
- Intercultural communication in business context
- Strategic management
- Food Culture
Deze vakken heb ik van te voren gekozen, maar het kan altijd nog veranderen als dit niet haalbaar is wat betreft mijn rooster.
Ik ben erg benieuwd hoe het onderwijs daar is en of ik alles goed kan volgen. Aankomende donderdag begint de oriëntatie week al dat tot vrijdag de week daarna zal duren. Hierbij maken wij kennis met de universiteit, het land en elkaar. Het is fijn dat we niet zomaar in het diepe worden gegooid.

Nadat ik ben aangekomen heb ik dus gelukkig nog één dag om even bij te komen en snel op zoek te gaan naar een fiets. Van de studenten van mijn opleiding die vorig jaar zijn geweest, heb ik al eerder gehoord dat het prettig is om een fiets te hebben. Hopelijk ben ik ook nog steeds zo blij met mijn fiets als er 40 cm sneeuw ligt en het er min 30 graden is.

Gedurende mijn periode daar zal ik in een appartement verblijven met twee andere meisjes. Hierbij heb ik mijn eigen kamer en delen wij een badkamer en keuken (plattegrond is terug te vinden bij de foto's). Mijn kamer is 6m2, dus alle ruimte om mijn oefeningen te doen. Gelukkig heb ik al contact gehad met één van mijn huisgenoten. Dit is een frans meisje uit Annecy. Zij zit inmiddels al een week daar, dus kan mij vast van alles laten zien.

Ik ben erg benieuwd en heb er vooral heel veel zin in. Ik zal jullie deze 4 maanden op de hoogte houden van al mijn ''avonturen''.

Näkemiin!

  • 17 Augustus 2015 - 13:26

    Marijke:

    Hoi Liset,
    Ik wens je een goede reis en heel veel plezier!!! Naast Engels en Fins kun je dus ook nog je kennis van de Franse taal ophalen!!! Geniet en ik ben benieuwd naar je verhalen!

  • 17 Augustus 2015 - 16:29

    Carla:

    Hoi Liset, heel veel plezier in Finland. Het zla vast een bijzondere ervaring worden. Wij zijn benieuwd naar je verhalen. xxc Carla en Eric

  • 17 Augustus 2015 - 16:30

    Maurice Houdijk:

    Veel plezier en succes Liset!!

    Groetjes,
    Maurice

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liset

Actief sinds 08 Juli 2015
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 12847

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2015 - 23 December 2015

FINLAND

Landen bezocht: