Oeeh! Aaah! Wooow! - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Liset Yperlaan - WaarBenJij.nu Oeeh! Aaah! Wooow! - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Liset Yperlaan - WaarBenJij.nu

Oeeh! Aaah! Wooow!

Blijf op de hoogte en volg Liset

09 Oktober 2015 | Finland, Jyväskylä

Ja misschien kan je het al raden aan de naam.. Woensdagavond was het toch echt zo ver. IK HEB HET NOORDERLICHT GEZIEN!!!

Woensdagochtend werd ik weer wakker met berichten dat 's nachts het noorderlicht te zien was. Ik natuurlijk erg teleurgesteld ook al was het licht niet erg fel en ook niet lang en bewegend, maar toch het noorderlicht is het noorderlicht. Gelukkig hoorde ik snel al dat woensdagavond het noorderlicht weer te zien zou moeten zijn en zelfs nog beter. Natuurlijk ging ik nu deze kans niet aan mijn voorbij laten gaan en ben ik naar het meertje achter ons huis gelopen. Hier stond ik dan om half 10 met mijn goede gedrag. Toen wij daar heen liepen hoorde ik al van mensen dat het al voorbij was en ik dacht NEE HE NIET WEER.. Maar gelukkig werden mijn wensen gehoord en na een halfuurtje wachten kwam het noorderlicht toch echt weer tevoorschijn. Het was zo onwijs gaaf om te zien! Wij konden vooral alleen groen zien, maar ook dit was al onwijs bijzonder. Je zag het ook echt bewegen in de lucht zoals je dat op films ziet. Helaas kon ik zelf geen goede foto's maken met mijn camera dus de foto's die je hieronder ziet zijn van andere. Goed dat terzijde.. Ik ben onwijs blij dat ik dit heb kunnen zien, eindelijk! Natuurlijk hoop ik dat ik dit in Lapland in december nog veel beter ga zien en dat ik jullie dan ook mij eigen foto's kan showen.

Inmiddels is het hier ook al weer een paar graden kouder geworden. Sinds het hier oktober is, is de zomer echt voorbij. Tegenwoordig vriest het hier 's nachts al en dus ook nog als ik naar school ga. Inmiddels heb ik twee dagen mijn winterjas moeten dragen en heb ik handschoenen aan. Vanochtend zag ik zelf mini mini mini sneeuwvolkjes uit de lucht vallen. Ik hoop toch stiekem dat de echte sneeuw nog even op zich laat wachten! Gelukkig is het voor de rest onwijs ''mooi'' weer. De zon schijnt steeds volop, maar het is dus wel koud. Dit geeft mij steeds een wintersport gevoel wat toch ook wel leuk is. Als ik 's avonds naar huis fiets, na het sporten bijvoorbeeld, ruik ik ook alle open haarden al. hmmm heerlijk!

Ondanks dat ik begin te wennen aan de kou vind ik het ook niet erg om toch even iets meer naar het zuiden te gaan. Morgenochtend vertrekken we eerst naar Helsinki waar we één dag en nacht zullen zijn en daarna gaan we naar Tallinn, Riga en Vilnius! Ik zal jullie proberen tussendoor op de hoogte te houden, maar anders krijgen jullie na afloop een mooi verslagje met foto's van mij.

Iedereen nog succes met een weekje werken en een fijne vakantie daarna!

Groetjessss

  • 10 Oktober 2015 - 14:06

    Papa:

    Hè Tet, mooie foto's joh. Ziet er echt sprookjesachtig uit. Ik hoop dat wij daar de 22ste ook nog van meekrijgen als we jou bezoeken. Ik zal alvast mijn wintersport outfit bij elkaar zoeken want blijkbaar wordt het behoorlijk fris.
    Tot de 22ste en veel plezier in the Baltics!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liset

Actief sinds 08 Juli 2015
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 12852

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2015 - 23 December 2015

FINLAND

Landen bezocht: