Stockholm, Zweden.. of toch Noorwegen? - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Liset Yperlaan - WaarBenJij.nu Stockholm, Zweden.. of toch Noorwegen? - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Liset Yperlaan - WaarBenJij.nu

Stockholm, Zweden.. of toch Noorwegen?

Blijf op de hoogte en volg Liset

02 December 2015 | Zweden, Stockholm

Zaterdag 21 november was het dan eindelijk zo ver. De eerste echte sneeuw in Jyväskylä was gevallen. Dit waren natuurlijk niet drie sneeuwvlokjes, maar kwam gelijk met pakken uit de hemel. Ondanks dat ik in Nederland nooit zo van sneeuw houd was het hier toch wel heel erg leuk! De reden dat ik Nederland niet van sneeuw houd is omdat het hele land dan gelijk plat ligt. Hier was dit overigens totaal niet het geval. Ik zal iedereen gewoon fietsen, rijden en de treinen reden ook en dus ben ik maandag ook op de fiets naar school gegaan. Dit ging allemaal prima ook al koste het wat extra tijd. Wij hebben uiteindelijk 4 dagen van de sneeuw mogen genieten totdat het een vieze smeltende kliederboel werd, dit is namelijk niet anders dan in Nederland. Deze week ben ik verder gewoon naar school gegaan en heb ik mijn Fins examen gemaakt. Waar ik uiteindelijk een 4 uit de 5 heb gescoord dus weer een vak afgesloten!

Donderdag was het dan eindelijk zo ver en zou mijn reis naar Stockholm gaan beginnen. Voordat ik midden in de nacht (2u) de bus moest hebben, hebben wij weer lekker met Lior, Violetta, Marit, Mariapau en Ines gegeten. Zoals altijd op z'n grieks zijn we weer vol gestouwd met onwijs VEEL en LEKKER eten! Vervolgens kwamen Violetta haar broer en zus aan en kregen we natuurlijk nog meer eten naar binnen gegooid. Violetta haar tante had namelijk allemaal eten gemaakt en dit aan haar broer en zus meegegeven. Heel lekker maar ik had voorlopig genoeg voor de komende 3 dagen. (:

Vervolgens heb ik dus om 2u de bus gepakt en nam ik om 7u 's ochtends het vliegtuig om vervolgens om 7u 's ochtends ook in Stockholm aan te komen. Aangezien ik zo'n enorme jetlag had, was ik blij dat ik vroeg ons hostel in kon om daar nog even uit te rusten. Na een zoektocht van een uur naar het hostel (zou 10 min. moeten duren) heb ik even een tukkie gedaan en vervolgens zelf al wat van de stad te zien om daarna om 7u 's avonds Smeijers en Scholtens op te halen. Janken natuurlijk om hen weer te zien (of zijn wij toch niet zo..). Daarna lekker gegeten en op tijd naar bed gegaan.

Zaterdag en zondag hebben wij rustig door Stockholm gelopen en vooral heel veel gepraat. En misschien iets te veel binnen gezeten. Helaas werkte het weer ook niet echt mee en hadden we dus een beetje pech wat dat betreft. Wat we van Stockholm hebben gezien zag er wel echt onwijs leuk uit! Alle huisjes waren echt typisch wat ik voor Stockholm had verwacht en ook hele imposante gebouwen en paleizen. Ook de kerstsfeer met de lichtjes maakte de stad leuk en dit was ook wel nodig aangezien het om 3u natuurlijk al donker was.

Na dit korte weekend zijn wij allen op maandag weer terug gevolgen, ik alleen iets eerder dan Anne en Maaike. Helaas vertrokken we maandag met zon uit Stockholm en kwamen wij allemaal in een regenachtig en donker land terug. Al met al hebben wij het onwijs leuk gehad en kan ik dus ook Stockholm aanraden! Wel raad ik aan om in de zomer te gaan als je echt veel van de stad zelf wilt zien.

Inmiddels is het alweer woensdag en vertrek ik over een paar uur naar Lapland! Als ik de foto's en verhalen van andere moet geloven, moet dit een onwijs leuke en speciale ervaring worden. Ik heb er in ieder geval heel veel zin in en houd jullie op de hoogte!

Ohja en om mijn titel even te verklaren (sorry Anne en Maaike).. Zij wisten niet naar welk land zij gingen en of Stockholm nou in Zweden of Noorwegen lag en of Zweden dan het middelste land was of niet. Maar goed maakt niet uit ik houd toch van jullie.

Tot over drie weekjes alweer!!

  • 02 December 2015 - 20:41

    Maaike:

    Ik wist wel dat we naar Zweden gingen :(

  • 02 December 2015 - 21:34

    Anne:

    helaas kan ik niet hetzelfde zeggen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liset

Actief sinds 08 Juli 2015
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 12850

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2015 - 23 December 2015

FINLAND

Landen bezocht: