Sportmarketing seminar Helsinki - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Liset Yperlaan - WaarBenJij.nu Sportmarketing seminar Helsinki - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Liset Yperlaan - WaarBenJij.nu

Sportmarketing seminar Helsinki

Blijf op de hoogte en volg Liset

14 November 2015 | Finland, Helsinki

Eergister was het dan eindelijk zo ver. Ik had namelijk donderdag en vrijdag een seminar over sportmarketing in de toekomst in Helsinki. Donderdagochtend had ik dus met drie andere klasgenoten op school afgesproken en zijn wij met z'n vieren naar Helsinki gereden. Onderweg zijn wij bij de Ikea gestopt, omdat wij teveel tijd hadden en andere nog wat nodig hadden. Toevallig was juist de ene persoon die wat nodig had haar portemonnee vergeten uit de auto.. Hoe is mij nog een raadsel, maar goed. Dus wij voorstellen om het voor te schieten, maar nee ze ging toch liever als wij het ook wilde vrijdag nogmaals naar de Ikea. Nou de rest vond dat allemaal helemaal goed en ik dus ook.. (tum tum tum)

Donderdag hebben we vervolgens van 1 tot 6 seminar gehad. Steeds waren er andere gastsprekers van een uur en vervolgens een pauze dus dat was goed te doen. Niet onwijs interessant, maar prima te doen. Vervolgens zijn wij met 3 van de 4 naar het hotel gegaan en één fins meisje zou bij haar ouders slapen, aangezien die in Helsinki wonen. Toen gebeurde al iets waar ik verbaast over was, maar goed hier in Finland is dat misschien normaal. De gene van wie de auto was (van haar man) gaf de auto aan het meisje dat naar het ouders ging zodat zij in Helsinki kon rijden (die ander vond Helsinki niet fijn om te rijden) en daarna kon ze die auto meenemen naar haar huis. En het leuke is dat zij elkaar hiervoor niet kende. Ik vond dit wel een grappig feitje dat ik jullie wilde vertrouwen. Blijkbaar vertrouwen zij elkaar snel, wat natuurlijk goed is. Daarna zijn wij bij het hotel aangekomen. Hier was geen receptie, maar krijg je een code voor wanneer je een kamer huurt. Bij de ingang van het hotel kon je ook via een Ipad even snel een kamer huren. Heel handig natuurlijk ;). Onze kamer was verder prima met een lekker rood interieur. Ik denk dat jullie nu al begrijpen wat voor soort hotel ik bedoel maar goed.. Vervolgens hebben we Aziatisch gegeten in een restaurant en daarna een drankje gedaan en vervolgens lekker naar bed gegaan. Liggend in bed horen we (alleen voor 5 minuten) het geluid van een bed tegen een muur aan gaan. Blijkbaar kan je kamers dus ook voor kortere periodes huren. Het bevestigde in ieder geval wel onze gedachtes over het hotel weer.

Vrijdag hebben wij nog tot een uur of 1 de seminar gehad. Wat nu iets leuker was, omdat de eerste twee gastspreker ex-topsporters waren. Dit waren namelijn Pasanen (oud-ajax speler) en Nimienen (nummer 14 van de wereld in tennis) Ik kende ze gelukkig ook niet maar goed het onderwerp was wat interessanter.

Na de seminar zijn we, ja je raad het nooit, naar Ikea gegaan. En geloof mij als ik zeg dat ik nog nooit zooo lang in Ikea het gelopen. Dit was echt ongelooflijk. Ik ben gelukkig al zo'n shopper en zeker niet voor twee keer in twee dagen in Ikea terwijl je niks nodig hebt. Maar goed allemaal heel leuk en aardig. Gelukkig gingen we daarna weer naar huis. 'S avonds nog even een feestje gehad en toen het tijd was om naar huis te gaan kregen wij het nieuws van Parijs te horen. Op dat moment waren wij niet onder Franse, maar natuurlijk wel geschrokken. Ik geloof dat de meeste Franse waar ik mee omga inmiddels contact hebben gehad met vrienden en familie en het daarmee goed gaat. Alleen mijn huisgenootje moet nog wat horen van haar oom. Wel gek hoor, zeker omdat hier zo veel Franse zijn.

Maar goed om het even leuk af te sluiten kan ik vertellen dat ik het nog steeds onwijs naar mijn zin heb. Nog steeds iedereen is leuk en gezellig de feestjes zijn goed en ook school is prima. De tentamens komen er wel bijna aan en ik ga nog naar Stockholm en Lapland dus de laatste 5 weekjes worden wel lekker druk, maar zeker niet minder leuk!

Groeeetjesss!

  • 14 November 2015 - 12:46

    Papa:

    Hoi Liset,
    Inderdaad dramatische gebeurtenissen in Parijs. Gelukkig zitten jullie daar ver vandaan. Ik hoop dat er geen familie of vrienden van jouw Franse studiegenoten onder de slachtoffers zijn.
    Je hebt nog een lekker druk programma voor de boeg. Geniet ervan deze laatste 5 weken.

    Groetjes, papa

    nb. Van die Finse topsporters had ik ook nog nooit gehoord. Wel leuk dat zij uit eigen ervaring een presentatie konden verzorgen.

  • 14 November 2015 - 13:21

    Marijke:

    Hoi Liset,
    Gelukkig hebben jullie in dat rode hotelletje in Helsinki niet allerlei klanten aan de deur gehad!!! Ik zie op een van de foto's dat jullie een Halloween party hadden. Ziet er spectaculair uit!!
    Ik kan me voorstellen dat voor veel Franse medestudenten de gebeurtenissen in Parijs een schok waren. Ik vind het zelf ook onbegrijpelijk wat mensen elkaar allemaal aandoen.
    Geniet die laatste paar weekjes nog van alle leuke dingen die nog je nog gaat doen.

    Groetjes,

    Marijke

  • 24 November 2015 - 13:45

    Carla:

    Hoi Liset, Fijn te lezen dat je het zo naar je zin hebt. En nog een paar leuke tripjes in het vooruitzicht. Wij hebben ooit ook nog eens de nacht doorgebracht in een dergelijk hotel in Brussel. We kwamen er toen tijdens een drankje achter dat we ons al bij ons hotel hadden moeten melden. Onze kamers waren al vergeven dus moesten we op zoek naar een ander hotel. En dat werd er dus een waar je de kamers ook per uur kon huren...

    Echt afschuwelijk, de gebeurtenissen in Parijs. Het komt wel heel dichtbij zo. Hopelijk geen slachtoffers onder familie en vrienden van je Franse studiegenootjes.

    Binnenkort de eerste Sinterklaas zonder jou. Moeten we maar skypen net als vorig jaar met Luuk. Nog een hele fijne tijd in Finland (en Zweden) en dan zien we je weer met Kerstmis.

    XX Carla

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liset

Actief sinds 08 Juli 2015
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 12873

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2015 - 23 December 2015

FINLAND

Landen bezocht: